Deze gewijzigde motie van het lid Zeedijk vraagt de regering om ideële en charitatieve instellingen uit te zonderen van verplichte bedenktijd bij verkoop aan de deur. Dit heeft als doel om deze instellingen beter te ondersteunen in hun donateurwervingen. Relevant voor beleidsmakers en maatschappelijke organisaties.
Op 18 juni 2024 heeft het lid Zeedijk c.s. een gewijzigde motie ingediend in de Tweede Kamer met als doel de positie van de consument te versterken, maar met een specifieke focus op ideële en charitatieve instellingen. De motie stelt voor om deze instellingen, evenals kerken, en uitgevers te uitzond...
Krijg direct toegang tot 5 uitgebreide samenvattingen per dag. Upgrade naar Premium voor onbeperkte toegang tot alle features!
2023-2024
Gewijzigde motie van het lid Zeedijk c.s. over ideële of charitatieve instellingen en loterijen die afdragen aan goede doelen uitzonderen van een verplichte bedenktijd bij verkoop aan de deur en donateurwerving (t.v.v. 27879-100)
Tweede Kamer
2
102
Versterking van de positie van de consument
933f8657-51b9-47b0-b047-8ae309b818b2
Als premium lid krijg je toegang tot vergelijkbare documenten die relevant zijn voor dit beleidsstuk. Dit helpt je om gerelateerde ontwikkelingen en beslissingen te ontdekken.
Probeer nu 2 weken lang alle Premium features uit voor slechts €1! Ontdek de kracht van BeleidsRadar Premium: onbeperkt zoeken, persoonlijke updates over beleidsveranderingen, en experimenteer met onze BeleidsradarGPT assistent. Na de proefperiode betaal je €39 per maand.